Стенфордський психолог: існує навик, який буде найважливішим у майбутньому, але мало хто усвідомлює це.

цей матеріал також доступний російською

 

На годиннику 9 ранку: ви входите в офіс, сідаєте за робоче місце, вмикаєте комп’ютер та збираєтесь розпочати свій робочий день. Дзінь! В мережі активно обговорюють останній твіт Трампа. Дзінь! Якийсь родич прислав повідомлення.

Ви берете телефон, аби переглянути сповіщення, відповісти на повідомлення, перевірити пост на Facebook та глянути відео на Youtube. Раптом ви усвідомлюєте, що промайнула година, а ви досі так і не виконали жодного робочого завдання.

 

Слабкий фокус шкодить

На сьогоднішній день головне випробування на роботі – це успішно уникати відволікаючих факторів. Але зараз ці фактори сприймаються інакше, аніж раніше.

Кількість доступної інформації, швидкість її розповсюдження та легкість отримання нового контенту через сучасні девайси утворюють тріо найсильніших відволікаючих факторів сьогодення.

Які наслідки цього всього? В 1971, психолог Герберт Саймон наголосив, що надлишок інформації загрожує послабленням уваги. Це було актуально 40 років тому, а зараз тим більше. Так склалось, що в сучасній економіці увага є неймовірно обмеженим ресурсом. І якщо зараз не вирішувати цю проблему, вона лише погіршиться.

 

Найважливіший навик 21-го сторіччя

Світ стрімко змінюється і в найближчому майбутньому люди розділяться на два типи: ті, що віддають свою увагу та життя у чужі руки та ті, кого неможливо відволікти від поставлених цілей та задач.

Дослідники стверджують, що увага та фокус є основним підгрунтям людської творчості та процвітання. В епоху повсюдної автоматизації найбільш затребуваними роботами є як раз ті, що потребують креативного підходу, оригінальних рішень та винахідливості – якостей, неможливих без глибокої концентрації на предметі роботи.

Існує думка, що вміння не відволікатись – найважливіший навик 21-го століття. Більшість експертів, включно із Адамом Грантом, який сказав, що «щастя й успіху досягають люди, які вміють керувати своєю увагою», лише посилює акцент на важливості правильного фокусу.

Нижче наведені найбільш поширені відволікаючі фактори та способи боротьби із ними для розвитку вашої концентрації.

 

Email

Електронна пошта – справжнє прокляття сучасних офісних співробітників. Дослідження, опубліковане в International Journal of Information Management показало, що працівникам після перевірки пошти необхідно в середньому 64 секунди, щоб змістити свій фокус назад до роботи.

Щоб скоротити час, проведений за переглядом поштової скриньки, зверніть увагу на дві речі:

  1. Зменшіть кількість отримуваних повідомлень: щоб отримувати менше імейлів, варто відправляти менше імейлів. Ніби звучить очевидно, але більшість листів, які надсилаємо або отримуємо не є терміновими. Тим не менш жага мозку до легких винагород змушує нас постійно обробляти кожного листа незалежно від змісту. Така схильність призводить до того, що ми постійно перевіряємо пошту, реагуючи на купу повідомлень. Так робити – помилково.
  2. Скоротіть обсяг часу, відведений на листування: найважливіший аспект листа – це те, як швидко на нього потрібно відповісти. Ми часто не враховуємо, як терміново потрібна відповідь, тому перечитуємо одного й того самого листа знову і знову через певні часові проміжки. Яке рішення? Відкривайте листа усього двічі. В перший раз після прочитання зафіксуйте, як терміново варто відповісти на це повідомлення? Потім, залежно від відповіді, помітьте листа тегом «Сьогодні» або «Цього тижня». Такий підхід допомагає ефективно підготувати листа для другого (і останнього прочитання). (Звісно, коли мова йде про зовсім невідкладні повідомлення, не зволікайте – відповідайте одразу).

 

Групові чати

Джейсон Фрід, співзасновник популярного групового мессенджера Basecamp відмічав, що знаходження в груповому чаті може походити на «тривалу нараду незнайомих людей без визначеної теми обговорення».

Він рекомендує застосовувати до групових мессенджерів три правила:

  1. Користуйтесь ними як сауною: зайшли, вийшли
  2. Плануйте перебування у них: визначте час для проведення групових перемовин, запишіть у календар
  3. Будьте розбірливі: чим менше група співрозмовників, тим ліпше. Кожен учасник бесіди має унікально її доповнювати.
  4. Використовуйте чати вибірково: колективні чати підходять не для кожної теми чи групи учасників, тож будьте свідомі, для чого вам взагалі цей чат потрібен.

 

Зустрічі

Зустрічі повинні влаштовуватись з метою досягти згоди по якомусь рішенню, а не перетворюватись на балаган.

Один з найпростіших способів запобігти організації непотрібних зустрічей – це вимагати від кожного, хто їх скликає, двох речей:

  1. Поширити тему і питання для обговорення серед учасників зустрічі. Нема адженди – нема наради.
  2. Скомпонувати варіанти рішень, що прозвучали під час зустрічі у вигляді короткого звіту. Він має бути обсягом не більше однієї-двох сторінок та містити проблеми, що обговорювались, аргументи і рекомендації.

Реальна присутність кожного також важлива. Щойно розпочалась нарада, всі присутні мають відключити робочі девайси, аби плідно провести бесіду.

 

Ваш телефон

Смартфони стали незамінними. Незважаючи на їх користь, вони можуть бути суттєвим джерелом відволікаючих факторів. Утім є гарна новина – з цією залежністю можна успішно боротися.

План, наведений нижче, допоможе вам зекономити дуже багато часу за смартфоном. Більше того, цей план потребує менше години на реалізацію, після чого ви більше ніколи не будете відволікатись на телефон задарма.

  1. Видаліть додатки, якими користуєтесь рідко чи взагалі перестали. Цей крок допоможе з’ясувати, які програми вам були дійсно корисні. Особисто я позбавився від додатків, що перестали вписуватись у мою систему цінностей і лишив ті, що сприяють моєму навчанню чи здоров’ю. Також я видалив інформаційні додатки з набридливими сповіщеннями та гучними заголовками.
  2. Видаліть улюблені додатки. Наприклад, це можуть бути YouTube, Facebook чи Twitter. Якщо ви не можете цілком відмовитись від певного з цих сервісів, вдайтесь до компромісного варінту, наприклад – лишіть їх лише на своєму комп’ютері.
  3. Розсортуйте ваші додатки. Тоні Стабблбін, головний редактор Medium блогу Better Humans рекомендує розподілити усі додатки по трьох папках: «Важливі інструменти» (програми, що допомагають у вирішенні повсякденних задач: викликати таксі, з’ясувати дорогу, записати нагадування), «Натхнення» (додатки для бажаних занять: медитація, йога, спорт, читання книг, прослуховування подкастів) і «Тайм-кіллери» (ті самі Twitter, Facebook, Instagram або пошта)
  4. Змініть налаштування сповіщень у ваших додатках, щоб отримувати лише важливі. В мене таке налаштування відняло півгодини, але мало помітний позитивний ефект. На мою думку, звернути увагу слід на два види сповіщень: звуковий сигнал та текстове прев’ю. Визначте, які додатки мають право вас відволікти, коли ви разом із родиною або на зустрічі.

 

Колеги

Оупен-спейс офіси полегшують обмін ідеями та взаємне співробітництво, але в той же час у таких офісах складніше концентруватись на роботі.

Дослідження, виконане у лікарнях Сан-Франциско вченими з Університету Каліфорнії показало зниження кількості помилок на 88% у тих випадках, коли молодший медичний персонал надягав яскраво-оранжеві костюми, які подавали колегам знак – не турбувати.

За прикладом медсестер, ви можете себе захистити від втручань, користуючись табличку «Не турбувати» на вашому робочому місці. Або замість цього, можна вказати щось типу: «Мені потрібно зосередитись, поверніться, будь ласка, пізніше».

Це легкий та ефективний спосіб дати своїм колегам зрозуміти, що ви не хочете відволікатись. Набагато ліпший, аніж, наприклад, надягнути навушники.

 

по матеріалах статті, опублікованої на сайті cnbc.com

Пройдіть нескладний тест GTD-Q®Дізнайтеся наскільки добре ви ладнаєте з контролем та перспективою

Тренінг «Основи GTD®» /Записатися на наступний