Перехід з парадигми “to-do” листа в парадигму меню опцій

Переклад оригінального блога від 19.01.16, авторства Роберта Піка, опублікованого на сайті next-action.eu

Гарне місце. Ви бували тут раніше, і пам’ятаєте, як сильно вам подобається тутешня їжа. Проте, коли ви переглядаєте першу сторінку меню, ваше дихання прискорюється і частішає пульс. Переходячи до другої сторінки вас кидає в жар. Піт вкриває ваше чоло лоб, і ви думаєте про себе в паніці:

«Як же я з’їм все з цього меню?!»

Я вважаю, що ця дивна маленька фантазія – це не те, що насправді відбувається з вами. Проте, багато клієнтів, яких я навчаю за методологією Getting Things Done (GTD), відчувають себе пригніченими в момент, коли вони в перший раз складають повний список своїх можливих подальших дій.

Це пов’язано з тим, що замість того, щоб ставитися до цих елементів як до меню опцій, вони часто ставляться до них, керуючись своєю попередньою парадигмою – «to-do» листа. У парадигмі «to-do» листа ми записуємо кілька пунктів, а потім переконуємо себе, що станемо Продуктивною Особистістю, коли дійдемо до кінця списку. Це такий вид морального зобов’язання, яке мотивує нас: після того як зроблю уроки і приберу вдома, можу піти пограти.

Проте, майже кожен подібний список, з яким я стикався, є, по-перше, дуже неповним (у порівнянні з усіма наступними діями, які вам потрібно зробити щоб рухатися до поставлених цілей). А по-друге недостатньо ясним і зрозумілим, на відміну від ресторанного меню, в якому кожна страва має детальний та апетитний опис

Щоб охопити GTD, ми повинні сприйняти парадигму меню, вибираючи найсмачніші та поживні страви, а не міркуючи «як же мені все це з’їсти». Замість того щоб отримувати задоволення від виконання всіх справ з дуже обмеженого списку «to-do» листа, краще почати отримувати задоволення від того, що ми кожен раз робимо правильний вибір чим ми будемо займатися саме зараз. Маючи повну інвентаризацію наступних дій – меню, яке допомагає побачити весь перелік можливих опцій.

Фактично, одною з великих переваг цього підходу є можливість перенести список всіх подальших дій з нашої голови в надійну систему GTD. І не тримати його постійно в пам’яті будучи впевненим, що в потрібний час ми зможемо вибрати завдання, що ідеально підходить під обставини, в яких ми будемо перебувати. Так само, як ви не думаєте між прийомами їжі про те, чи буде в ресторані підходяща для вас страва, так і ваша надійна система допомагає вам спокійно відволікатися на відпочинок і відновлення, не думаючи про роботу.

Тому, якщо ви відчули легку паніку після обробки і організації вхідної інформації і складання списків наступних дій, повторюйте за мною: це не «to-do» лист; це просто меню.

Смачного.

 

8-9 грудня 2018 / Тренінг «Як впорядкувати справи. Основи GTD®» Записатися