Рецепт від прокрастинації

Переклад оригінального блога від 25.01.18, авторства Гундули Велті, опублікованого на сайті next—action.eu

Іноді мені здається, що я заслуговую докторського ступеня з прокрастинації!

Людей, які добре мене знають, це може здивувати.

Чому? Ну, я сертифікований GTD® тренер і після декількох років налаштування моїх інструментів я створила чудову систему, яка синхронізується з моїм телефоном, планшетом і домашнім комп’ютером. Де б я не була, я можу взяти свій телефон, переглянути мої списки і вирішити, що саме я буду робити виходячи з того, де я перебуваю та скільки в мене є часу.

З огляду на вищесказане, будь-який сторонній спостерігач побачив би просто вир продуктивності. Я дружина і мати, і на додаток до своїх домашніх обов’язків, керую успішною компанією і витрачаю половину свого часу в роз’їздах, зустрічаючись і працюючи з клієнтами. А ще я працюю над отриманням магістерського ступеня і пишу книгу!

Саме книга змушує мене думати, що я прокрастинатор топ-рівня. Нещодавно я піймала себе на тому, що вигадую найвитонченіші виправдання щоб НЕ працювати над книгою. Спочатку я не усвідомлювала, як багато енергії я витрачаю на ухилення від письменництва.

Наприклад, минулого тижня я цілих три дні перебувала в офісі, що трапляється досить рідко. На додачу зі мною була моя помічниця. Багато часу, щоб попрацювати над книгою.

У перший день я сіла за робочий стіл з найкращими намірами. І що ж я зробила? Ну, спочатку я відповіла на всі «швидкі» мейли, просто щоб прибрати їх з інбокса і списків. Потім потрібно було відправити рахунок; не хотілося, щоб таке завдання висіло над головою, коли я працюю над книгою. І так, я також хотіла пошукати в Shutterstock ілюстрації для блогу. А ще був прострочений Тижневий огляд, роблячи який я мусіла продивитись календар на шість тижнів вперед, щоб вирішити, чи потрібно мені бронювати квитки для майбутніх подорожей. У пошуках ручки я відкрила шухляду столу і зрозуміла, що в шухлядах давно пора навести лад. І зробила це. Потім я перевірила свої сторінки в Facebook і LinkedIn.

Ну ви зрозуміли. Я знаходила будь-які приводи, щоб не працювати над книгою. Будь-які виправдання, щоб не занурюватися в письмеництво. А це мій найважливіший проект, для якого мені потрібно кілька годин поспіль, щоб перечитати розділи і вирішити куди вставляти історії, приклади та анекдоти, які я зібрала по темі книги.

У середу, на третій день в офісі та в кінці «дедлайну», я винувато посміхнулася своїй помічниці і, зітхнувши зізналася, що більше нічого не можу для нас зробити. Настав час зайнятися книгою. Вона посміхнулася у відповідь і зникла за екраном свого комп’ютера, намагаючись не пропонувати мені ніяких можливих виправдань не починати читання.

Через три години в мене було 15 сторінок свіжого матеріалу для книги. Я просто сяяла від гордості. Але чому я не зробила цього раніше? Для чого потрібні були всі ці «жахливо термінові і важливі» речі, які мені просто необхідно було зробити перед роботою над книгою?

Відповідь прийшла за декілька днів, в листі з нагадуванням про тижневий огляд від Девіда Аллена:

Вам потрібно запланувати час для себе в найближчі два тижні? Чи є у вас які-небудь дії, що вимагають більше години безперервного часу, і по яких зростає терміновість? Великий плюс Огляду полягає в тому, що він дає вам тактичну перспективу і дозвіл самому собі виділити час, щоб виконати деякі з цих дій.

Хм. Дякую Девід, але було б краще, якби ти надіслав це нагадування на тиждень раніше. Я б закінчила з книгою до обіду понеділка – якби виділила на це час в своєму календарі

Якби я це зробила, я б прийняла свідоме рішення в якій з трьох днів запланувати час і потім використовувала б його за призначенням. Замість цього більшу частину часу в ці три дні моя совість картала мене і змушувала сумніватися у власній продуктивності.

Проте, урок не пройшов даремно. Зрештою, якщо шукати в поганому хороше, то уникаючи роботи над книгою я виконала багато інших наступних дій.

Якщо це не докторська ступінь з прокрастинації, то що ж тоді?)

Тренінг «Основи GTD®» / 23–24 березняЗаписатися