“Що?” Можливо, краще спитати “Навіщо?”

цей матеріал також доступний російською

Минулого тижня я влаштовував онлайн-конференцію з нашими британськими сертифікованими тренерами та викладачами і під час розмови спитав їх, як вони долають скептицизм учасників своїх семінарів. Враховуючи специфіку нашої роботи – допомагати людям корегувати вже сталий підхід до роботи – вочевидь, що дехто ставиться до цього недовірливо. Особисто я зустрічав у власній практиці безліч подібних випадків.

 

Протягом обговорення досвіду тренерів щодо боротьби зі скепсисом, з’ясувалась одна спільна деталь. Схоже, що скептицизм виникає найчастіше у відповідь на запропоновані нами практики. Наприклад, ми рекомендуємо спосіб організації наступних дій, розподіляючи їх по контекстних списках. Назва такого списку свідчить про місце/ситуацію, в якій може бути виконана певна дія. Один з контекстів для списків, які ми пропонуємо на тренінгах «Основи GTD®» – список “дзвінки” для зберігання усіх нагадувань про телефонні дзвінки, які необхідно здійснити.

 

Хтось може заперечити: “Але я не дзвоню настільки часто, тому не маю потреби в такому списку”. Інакше кажучи, вони заперечують пропозиції завести подібний список дзвінків. Тобто, вони не згодні із “Чимось”.

 

Під час бесіди ми всі погодились із думкою, що часто найкращим способом впоратись зі скептицизмом такого роду – це висловити рекомендацію більш ясно, аби стало очевидно, чому на нашу думку розподіл справ по контекстних списках є корисним. Якщо я розподілив свої наступні дії за контекстами, то незалежно від мого місцезнаходження та набору інструментів під рукою я завжди можу швидко переглянути наступні дії, які можу виконати у даний момент. Врешті решт, ціль полягає у тому, щоб у миті готовності до дії усунути усі зайві сумніви та роздуми між думкою “я хотів би зробити щось продуктивне” та вибором того, що для вас стане найбільш продуктивним.

 

Аби переконати скептиків, ми акцентуємо увагу не на питанні “Що?”, а на питанні “Навіщо?”

 

Не хочете створювати список дзвінків? Ніяких проблем допоки ваш наявний список нагадувань дозволяє вам легко побачити усі необхідні нагадування незалежно від контексту, в якому ви знаходитесь.

 

У таблиці нижче я навів короткий підсумок ключових “Що” та “Навіщо” у відповідності з п’ятьма кроками робочого процесу GTD®:

 

Етап GTD

 

Що

 

Навіщо

 

Збір

 

Спустошуйте голову від думок та переносіть їх у надійні місця збору.

 

Щоб рідше відволікатись та бути в курсі всіх справ, які ви мусите виконати. В результаті нічого не пройде повз вашу увагу.

 

З’ясування

 

Використовуйте уточнювальні питання, включаючи “яка наступна       дія?” та “який бажаний результат?”

 

Щоб з якомога меншими витратами ментальної енергії визначати, що для вас означають ці речі. Завершивши з’ясування вхідної інформації, ви можете цілком спокійно концентруватись на тому, що потребує вашої уваги.

 

Організація

 

Налаштуйте зовнішню (не в голові) систему організації справ з       чіткими межами: значення речі визначає місце її зберігання.

 

На жаль, ми не здатні згадувати про щось саме у момент необхідності. Будьте поблажливі до себе в майбутньму. Попіклуйтесь, аби в потрібний момент ви завжди малу змогу переглянути потрібне нагадування.

 

Огляд

 

Оптимально взаємодійте із елементами вашої організаційної          системи. Проводьте Тижневі огляди®.

 

Світ швидкоплинний. Регулярно переконуйтесь в актуальності своїх планів та обов’язків.

 

Виконання Застосовуйте потрійну модель для вибору того, що робити у конкретний момент.

Потрійна модель:

– Виконання вже оброблених та, відповідно, спланованих справ

– Виконання незапланованих справ (раптові речі, що надходять протягом дня)

– Планування роботи

Довіряйте своєму вибору. Будьте певні, що чим би ви не були зайняті в даний момент – це оптимальне для вас рішення.

 

Припиніть цікавитись питанням “Що?” Краще подумайте, Навіщо вам це потрібно.

 

по матеріалах статті, опублікованої на сайті next-action.eu

Пройдіть нескладний тест GTD-Q®Дізнайтеся наскільки добре ви ладнаєте з контролем та перспективою

Тренінг «Основи GTD®» /Записатися на наступний