Як запобігти «вигоранню» за допомогою GTD®

 

Один наш клієнт опинився на грані відчаю, коли вчергове почав переглядати списки своїх проектів. Їх виявилося настільки багато, що уникнути розмови про управління справами стало неможливо. Жити життям відразу кількох людей було вже нестерпно.

Ми попросили нашого клієнта замислитись про стан його справ. Важливо було усвідомити, що ситуація, яка склалася, – це результат його дій протягом останніх років. Погана новина полягала в тому, що клієнт самостійно створив цей хаос з невирішених справ. Хороша новина – в тому, що все це можна змінити в будь-який момент.

Настав час переглянути своє ставлення до деяких поточних обставин і сказати «ні» багатьом раніше звичним справам і зобов’язаннями. Вибрати цілі на майбутнє і жити тим життям, яке буде співзвучним з цими цілями. Це непросто зробити без загальної глобальної інвентаризації своїх справ. GTD® тут, звичайно, дуже доречна!

Коли ми кажемо «продуктивність», багато хто з нас уявляють людину з секундоміром або хронометражем, коли доводиться кожен рух заміряти в часі. Модель жорстких стандартів компаній, в основі яких лежить продуктивність, глибоко вкоренилася з часу промислової революції на Заході. І зберігається до цих пір в технологічно орієнтованих і виробничих компаніях. Але для, так званого, працівника розумової праці, який сам повинен визначати, що саме він повинен зробити, історія трохи інша.

У статті в журналі The Independent, Девід Фрейн – автор статті, говорить про те, що Всесвітня Організація Охорони Здоров’я класифікує «вигорання» як хворобу. Фрейн стверджує, що внутрішні ініціативи компаній “білих комірців» щодо підвищення продуктивності і самопочуття співробітників, які розглядаються як взаємовигідні і для компанії і для працівника, насправді є обманом, оскільки вони сприяють тільки зростанню необгрунтованих очікувань від співробітників. В якійсь мірі ми з цим згодні

Кожен раз, коли в Лос-Анджелесі додаються смуги на головну автомагістраль, вони відразу ж заповнюються машинами. І затори при цьому зберігаються. Те ж саме можна сказати і про велику кількість методик, які дозволяють підвищити продуктивність, але не вирішують кореневих проблем. Та ж історія і з оздоровчими програмами. Якими б корисними ці практики не були, вони не зупинять зростаючу хвилю, що викликає стрес.

Методологія GTD® в цьому кардинально відрізняється від інших підходів. Замість пакету «порад і хитрощів», спрямованих на те, щоб зробити когось більш ефективним, або набору методів, відірваних від наявної проблеми, GTD® говорить про те, як усвідомлено взаємодіяти з усіма своїми зобов’язаннями і відповідно, як робити усвідомлений вибір.

Більшість офісних працівників щодня мають безліч зобов’язань і вирішують велику кількість завдань. При цьому вони забувають, що мають вибір. Це схоже на слона, привченого до ланцюжка з самого дитинства, який в зрілому віці вже боїться найслабшої мотузки. Більшість з нас також десь розгубили мужність, щоб просто спробувати вибрати іншу лінію поведінки.

Без чіткої системи, що дає уявлення про те, що ми робимо, стає майже неможливо вести конструктивну розмову з керівництвом про компроміси, необхідні для збереження здоров’я і відчуття щастя на робочому місці. Замість цього співробітники в’язнуть в своїх зобов’язаннях, звинувачуючи у всьому корпоративну культуру і відчуваючи себе спійманими в пастку своєї ролі. Все це призводить до вигорання. Іноді усвідомлення того, скільки вам всього потрібно зробити, суперечить тому, наскільки це розумно і прийнятно для вас. Бути розумним з самим собою – єдиний спосіб навчити оточуючих робити те ж саме.

Усвідомлення вибору і можливих компромісів, включаючи остаточний вибір переходу в компанію, яка підтримує кращі робочі стандарти, – це те, в чому GTD® допомагає окремим людям і, отже, компаніям отримувати реальний результат.

 

по матеріалах статті, опублікованої на сайті next-action.eu

Пройдіть нескладний тест GTD-Q®. Дізнайтеся наскільки добре ви ладнаєте з контролем та перспективою

Тренінг «Основи GTD®» /Записатися на наступний