З чого слід починати в GTD?

 

Люди по всьому світу відкривають для себе Getting Things Done®; і мене часто запитують, «З чого я повинен почати?!» Вони або читали книгу, або були на навчальному семінарі, чули про це в подкасті або від друзів; і в них достатньо натхнення або, принаймні, цікавості, щоб почати практикувати методологію. Але оскільки є декілька аспектів і компонентів GTD, люди відчувають невпевненість, не знаючи з чого почати.

Також є питання, яке мені задають ті, хто «випав з потоку» в своїй практиці GTD. Вони вже мали задоволення відчути почуття безстрессової продуктивності в процесі використання методології, але щось пішло не так і вони поринули в відчуття неясності і нервозності. «Який найвірніший спосіб, щоб повернутися!?»

Для всіх і кожного в будь-якій з вищевказаних категорій у мене є дуже чіткий і конкретний алгоритм, якого потрібно незмінно дотримуватися. Якщо дотримуватися, це гарантія успіху. Якщо ні, тоді … хай щастить.

З чого саме я повинен почати? (Стривайте, це буде складно …)

 

Почніть з чого завгодно

Так, з чого завгодно. Будь-яка частина або компонент GTD, якщо їх застосовувати, як мінімум додадуть вам хоча-б трохи ясності, фокусу і контролю. Це правило працює без винятків. І дуже ймовірно, що якщо ви почнете робити щось одне, це поступово пошириться і на інші частини системи. Це цілісна модель, тобто будь-яка працююча частина додає цінності всій системі.

Зафіксуйте все, що привертає вашу увагу. Прийміть просте рішення про найближчу наступну дію, яка наблизить вас до мети. Розгрібіть завали. Пофантазуйте, де і ким ви хочете бути через п’ять років. Будь-яка з цих дій (або ста інших) додасть вам впевненості і сили для наступного кроку

Та все ж є одна відправна точка з якої я радив би вам почати – прочитати другу частину книги Getting Things Done, яка є покроковим керівництвом по впровадженню методології. Звичайно, ви можете найняти для впровадження сертифікованого тренера Академії Девіда Аллена, який зробить це (віртуально або особисто), якщо для вас додатковим стимулом є наявність поруч когось, хто проведе вас через цей процес (за аналогією з персональним тренером в тренажерному залі).

Але якщо ці варіанти прямо зараз вам не підходять, я перелічу нижче деякі відмінні стандартні відправні точки. Я використовував їх багато разів як для себе, так і для клієнтів і друзів. Тут немає нічого страшного – GTD це не робота з небезпечними речовинами. Це корисні речі! Вибирайте:

 

Запишіть, що у вас на думці. Для тих, хто знайомий з GTD, це очевидно. Але і для початківців і для досвідчених практиків це повторюваний рефрен: вивантажуйте! Навіть якщо ви витратите лише три хвилини і занотуєте свої думки, ви зробите відмінну роботу.

Займіться прибиранням вдома. Без жартів. Це одна з кращих терапій, що повертає вам відчуття впевненості і контролю. Навіть якщо ви не тільки що переїхали в нову квартиру, завжди є місце, де потрібно навести лад і чистоту.

Купіть щось круте з канцелярії. Новий блокнот, ручка, цифровий додаток, який ви бачили в дії і він вам сподобався, пристрій для маркування, пластикові папки або конверти, що завгодно, що допоможе вам збирати або обробляти інформацію. Гарні «іграшки» можуть грати магічну роль по відношенню до цього.

Розберіть одну купу. Ймовірно, у вашому житті є принаймні одна область в якій ви відчуваєте, що нікуди не рухаєтесь, але ви знаєте, там є речі, які потрібно розсортувати і організувати, викинути, зберегти для довідки або обробити та визначити наступні дії або проекти.

Видаліть одну e-mail папку. Ймовірно є хоча-б одна, інформація в якій вже застаріла

Почистіть ящик для зберігання. Подібно розбиранню купи, це часто може допомогти в постановці чітких цілей і складанні планів по їх досягненню. Все що знаходиться в ваших ящиках і контейнерах для зберігання було важливим в момент, коли ви вирішили зберегти це на майбутнє. Але час сам по собі змінює зміст і важливість багатьох речей. Сміття самогенерується, але не самоліквідовується.

Робіть обхід «двохвилинний дій». Підведіться та обійдіть свій офіс або квартиру, шукаючи все, що можна зробити, використовуючи правило двох хвилин. Замініть лампочку. Підкрутіть гвинти. Підніміть або опустіть сидіння. Вирівняйте картину. Поставте чоботи туди, де вони повинні стояти.

Визначте і виконайте наступну дію по реалізації якої-небудь нової крутої ідеї. Вибір місця для наступної відпустки, відвідування концерту, організація спеціального івенту.

Все це (і багато іншого) в будь-якому випадку буде частиною процесу повного впровадження GTD. І, якщо будь-який з цих видів діяльності почне підживлювати вашу продуктивність, було б добре спрямувати цю енергію на наступний рівень для практикування кроків збору, обробки, організації, огляду і виконання. Ми всі повинні бути впевнені, що ми досить опустили планку, щоб почати діяти. А потім ми святкуємо маленькі досягнення і поступово рухаємося вперед до більших.

 

Немає такої речі, як нездійсненна робота, крім тієї, яку ви не наважуєтесь почати.

-Чарльз Бодлер

8-9 грудня 2018 / Тренінг «Як впорядкувати справи. Основи GTD®» Записатися